Wydział Administracyjno-Prawny
SYMBOL - AP
1. Z zakresu obsługi Rady i jej organów wewnętrznych:
- obsługa kancelaryjno - biurowa Rady,
- organizacyjne przygotowanie posiedzeń Rady i jej Komisji,
- zapewnienie terminowego przygotowania materiałów dla potrzeby Rady i jej organów wewnętrznych,
- opracowywanie protokołów z sesji, posiedzeń i spotkań,
- prowadzenie rejestru uchwał Rady,
- prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych,
- organizowanie przyjęć obywateli w sprawach skarg i wniosków przez Przewodniczącego Rady, Z-cę Przewodniczącego, a także przekazywanie skarg i wniosków do załatwienia wg kompetencji,
- opracowywanie w zakresie zleconym przez Przewodniczącego Rady okresowych informacji, ocen i analiz działalności Rady, jej organów wewnętrznych oraz działalności radnych, podejmowanie w zakresie zleconym przez Przewodniczącego czynności zmierzających do zapewnienia współdziałania Rady i jej organów wewnętrznych z organizacjami i stowarzyszeniami,
- podawanie na tablicy ogłoszeń bieżących informacji o pracy Rady,
- współdziałanie w wykonywaniu prac związanych z wyborami sołtysów i rad sołeckich oraz ławników w zakresie uzgodnionym pomiędzy Przewodniczącym Rady i Burmistrzem,
- przekazywanie uchwał Rady do Biura Prawnego Wojewody Mazowieckiego, Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie, Redakcji Dziennika Urzędowego Województwa Mazowieckiego oraz innych organów zgodnie z przepisami prawa,
- przekazywanie uchwał Rady, celem ich stosowania, właściwym merytorycznie wydziałom oraz jednostkom organizacyjnym Gminy,
- sporządzanie miesięcznych zestawień diet radnych,
- organizowanie szkoleń dla radnych,
- prowadzenie spraw związanych z petycjami wnoszonymi do organów gminy.
2. Z zakresu spraw organizacyjnych:
- opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego Urzędu,
- nadzorowanie stosowania przepisów Instrukcji Kancelaryjnej,
- przygotowywanie projektów zarządzeń Burmistrza jako Kierownika Urzędu,
- nadzór nad terminowym przeprowadzaniem przez kierowników: okresowej oceny pracowników, czynności z zakresu służby przygotowawczej, sporządzania zakresu czynności itp.,
- prowadzenie ewidencji spraw sądowych,
- współpraca z wydziałami poprzez udzielanie opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa,
- prowadzenie kancelarii ogólnej i obsługa sekretariatu,
- przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Burmistrzem oraz Zastępcą Burmistrza,
- przygotowywanie pomieszczeń i obsługa spotkań i zebrań organizowanych przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza i Sekretarza,
- wysyłanie korespondencji,
- rozliczanie kosztów przesyłek i sporządzanie zestawień,
- organizowanie narad z sołtysami,
- prowadzenie spraw socjalnych w Urzędzie,
- prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi,
- prowadzenie rejestru umów cywilnoprawnych z pracownikami Urzędu,
- prowadzenie spraw związanych z nadawaniem medali za zasługi dla Ziemi Wareckiej,
- prowadzenie spraw związanych z używaniem samochodu służbowego oraz samochodów prywatnych do celów służbowych.
3. Z zakresu kadr:
- prowadzenie polityki kadrowej w Urzędzie,
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych m.in. prowadzenie akt osobowych, prowadzenie spraw związanych z przeszeregowaniami pracowników, przygotowywanie zaświadczeń, świadectw pracy,
- prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami i podnoszeniem kwalifikacji zawodowych pracowników,
- prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników,
-
prowadzenie rejestrów:
- delegacji służbowych,
- upoważnień, pełnomocnictw,
- zwolnień lekarskich,
- urlopów,
- ustalanie zakresów czynności oraz okresowych ocen pracowniczych wobec kierowników Urzędu oraz jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie spraw związanych z praktykami uczniowskimi i zawodowymi,
- organizowanie naborów na wolne stanowiska urzędnicze,
- prowadzenie statystyk z zakresu kadr i zatrudniania.
4. Z zakresu bezpieczeństwa pracy:
- przeprowadzanie szkoleń w zakresie bhp,
- bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych,
- prowadzenie postępowań dotyczących wypadków przy pracy,
- opracowywanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach,
- przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
- udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiążą się z wykonywaną pracą,
- prowadzenie spraw związanych z przydziałem odzieży roboczej, obuwia i sprzętu ochrony indywidualnej,
- doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
5. Z zakresu skarg:
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
- koordynowanie i kontrola rozpatrywania skarg i wniosków,
- kontrolowanie terminowości załatwiania skarg przez wydziały i jednostki podporządkowane.
6. Z zakresu spraw administracyjno-gospodarczych:
- prowadzenie spraw pieczęci i tablic urzędowych,
- prowadzenie ksiąg inwentarzowych wyposażenia Urzędu oraz przygotowanie okresowego wybrakowania wyposażenia,
- gospodarowanie środkami rzeczowymi, drukami,
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrywaniem Urzędu w materiały biurowe, piśmienne oraz środki higieniczne,
- konserwacja urządzeń biurowych,
- prowadzenie magazynu,
- nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku w budynkach Urzędu,
- wywieszanie na tablicach ogłoszeń Urzędu, sądowych oraz innych instytucji i podmiotów,
- nadzór nad utrzymaniem czystości w pomieszczeniach,
- prenumerata czasopism, wydawnictw i dzienników urzędowych,
7. Z zakresu informatyki:
- planowanie rozwoju sieci komputerowej i jej rozbudowa, w tym planowanie zakupów i inwestycji w tym zakresie,
- przygotowywanie założeń do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) do przetargów na zakup sprzętu informatycznego,
- konserwacja, modernizacja i naprawa sprzętu komputerowego,
- nadzór nad instalowaniem i testowaniem oprogramowania użytkowego,
- pomoc przy wdrażaniu wybranego oprogramowania dla potrzeb poszczególnych wydziałów,
- sporządzanie kopii bezpieczeństwa baz danych,
- prowadzenie ewidencji infrastruktury informatycznej (urządzeń i wyposażenia) będącej na wyposażeniu poszczególnych stanowisk,
- prowadzenie rejestru używanych w Urzędzie programów komputerowych i ważności licencji,
- organizacja i koordynacja szkoleń komputerowych dla pracowników Urzędu,
- administrowanie siecią komputerową,
- sprawowanie opieki nad serwerem,
- prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej,
- prowadzenie i aktualizacja strony www.warka.pl .,
- realizowanie spraw związanych z utrzymaniem monitoringu miejskiego.
8. Z zakresu oświaty:
- prowadzenie ewidencji szkół i placówek oświatowych niepublicznych,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o Systemie Informacji Oświaty,
- współpraca z dyrektorami szkół oraz rodzicami w zakresie dowożenia uczniów do szkół,
- prowadzenie spraw związanych z zakładaniem i likwidowaniem placówek oświatowych,
- analiza arkuszy organizacyjnych szkół,
- prowadzenie spraw związanych z przydzielaniem zajęć indywidualnych oraz rewalidacyjnych dla uczniów,
- monitorowanie realizacji obowiązku szkolnego oraz obowiązku nauki,
- prowadzenie spraw związanych z dokształcaniem pracowników młodocianych,
- sporządzanie sprawozdań, zestawień itp. dotyczących oświaty,
- przygotowywanie projektów uchwał oraz zarządzeń związanych z działalnością szkół prowadzonych przez Gminę,
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3,
- przygotowywanie wniosków do Ministerstwa Edukacji Narodowej o przyznanie nagród, nadanie medali i odznaczeń dla dyrektorów szkół,
- przygotowywanie projektów regulaminu wynagradzania nauczycieli i jego uzgadnianie ze związkami zawodowymi nauczycieli,
- organizowanie konkursów i naborów na dyrektorów placówek oświatowych,
- prowadzenie spraw związanych z postępowaniem egzaminacyjnym dotyczącym ubiegania się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego,
- przygotowanie dokumentacji związanej z oceną pracy dyrektora,
- prowadzenie spraw związanych z dokształcaniem nauczycieli,
- kompletowanie dokumentów emerytalnych dla dyrektorów placówek.
9. Z zakresu archiwum:
- gromadzenie, przechowywanie, ewidencjonowanie i zabezpieczanie materiałów archiwalnych znajdujących się w Urzędzie,
- klasyfikowanie, kwalifikowanie i brakowanie materiałów archiwalnych znajdujących się w zasobie archiwum zakładowego,
- współpraca z Archiwum Państwowym w zakresie przekazywania akt,
- przygotowywanie zmian w obowiązujących przepisach wewnętrznych dotyczących działania archiwum i czynności kancelaryjnych,
- bieżąca kontrola przestrzegania instrukcji kancelaryjnej oraz stosowania jednolitego rzeczowego wykazu.
10. Z zakresu obsługi interesantów:
- udzielanie informacji o sposobie załatwiania spraw,
- wydawanie druków wniosków do załatwienia spraw oraz pomoc przy ich wypełnieniu,
- przyjmowanie wniosków wraz z dokumentacją oraz weryfikacja ich poprawności i kompletności,
- wydawanie decyzji i zaświadczeń przygotowywanych przez merytoryczne wydziały,
- obsługa elektronicznego systemu obiegu dokumentów – Kancelaria BIP,
- prowadzenie rejestrów korespondencji, (odrębnie rejestr faxów i e-maili) oraz rejestru faktur,
- stwierdzanie własnoręczności podpisów,
- potwierdzanie zgodności z oryginałem,
- przyjmowanie i przekazywanie Kierownikom korespondencji,
- przyjmowanie i rejestrowanie ofert przetargowych,
- rejestracja wpłat z zakresu podatków i opłat lokalnych,
- rejestracja wpłat dokonanych tytułem czynszu za lokal komunalny,
- obsługa technicznych urządzeń biurowych,
- obsługa centrali telefonicznej.
11. Z zakresu ochrony zdrowia:
- promocja zdrowia i profilaktyka, inicjowanie i prowadzenie działań na rzecz poprawy zdrowia mieszkańców Gminy,
- współpraca z podmiotami publicznymi, niepublicznymi, organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami działającymi w sektorze ochrony zdrowia,
- opracowywanie, koordynacja oraz realizacja programów zdrowotnych,
- prowadzenie spraw związanych z ustalaniem rozkładu godzin aptek ogólnodostępnych,
- sporządzanie sprawozdań, analiz, informacji itp. z zakresu ochrony zdrowia,
- realizacja innych zadań z zakresu ochrony zdrowia należących do Gminy.
12. Z zakresu promocji Gminy:
- współpraca w opracowywaniu rocznych planów promocji Gminy oraz ich realizacja,
- opracowywanie i wykonywanie materiałów reklamowych i promocyjnych,
- kreowanie pozytywnego wizerunku Gminy,
- współpraca w planowaniu i organizowaniu imprez promujących Gminę,
- gromadzenie informacji o Gminie w zakresie wybranych warstw informacyjnych,
- współpraca z mediami,
- przygotowywanie materiałów do publikacji w prasie oraz na stronę internetową www.warka.pl”,
13. Z zakresu kultury:
- prowadzenie rejestru instytucji kultury,
- koordynacja działań przy współpracy z wydziałami Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi Gminy przy organizacji świąt lokalnych i festynów, imprez kulturalnych, rozrywkowych i sportowych, uroczystości patriotycznych itp.,
- opracowywanie rocznego kalendarza imprez kulturalnych i sportowych Gminy przy współpracy z podległymi jednostkami organizacyjnymi Gminy,
- prowadzenie i udostępnianie zbiorów archiwum fotograficznego dotyczącego wydarzeń gminnych,
- rozpatrywanie wniosków o objęcie Patronatem Burmistrza oraz prowadzenie spraw przedmiotowo z tym związanych,
- występowanie do instytucji zewnętrznych o objęcie patronatem imprez organizowanych przez Gminę,
- współpraca z gminnymi instytucjami kultury, kultury fizycznej i sportu.
Wytworzył:
Udostępnił:
Kozłowski Przemysław
(2003-07-16 14:02:06)
Ostatnio zmodyfikował:
Fronczek Mariusz
(2018-05-24 14:36:40)